اینستگرام تاریانا پرواز @tplvisa شماره تماس واتساپ تلگرام @tarianaparvaz آدرس تاریانا پرواز tarianaparvaz

کشور استونی

استونی كوچك ترین و شمالی ترین كشور منطقه بالتیك بوده و از تعداد زیادی جزیره در ساحل جنوبی خلیج فنلاند تشكیل شده است. در این كشور، دریاچه های فراوان و جنگلهای متراكم زیادی، به چشم می خورد. استونی، آب و هوای معتدلی داشته و از نظر منابع طبیعی فقیر می باشد. خاك استونی، قابلیت كشت مناسبی نداشته و دامداری آن نیز، فقط جوابگوی 20 درصد نیاز كشور است. در سالیان اخیر، منابع محدودی از نفت و فسفریت در این كشور یافت شده است. صنایع عمده این كشور عبارت است از : فلز كاری ، صنایع چوب و نساجی.
استونی یکی از کشورهای شرق اروپاست که مساحتی به اندازه استان آذربایجان شرقی دارد و یک میلیون و 200 هزار نفر در این مساحت زندگی می کنند. پایتخت این کشور تالین است و اتفاقا توریست‌هایی که بخواهند به استونی سفر کنند معمولا این شهر را برای دیدن انتخاب می کنند.
تالین، قدیمی ترین پایتخت اروپای شمالی است و در سال 2011 (همراه تورکو در فنلاند) پایتخت فرهنگی اروپا بوده است. منطقه قدیمی شهر تالین با خانه‌های کوچک قرون وسطایی، جوان‌هایی با لباس‌های محلی و شور و هیاهوی مردم در رستوران‌های سنتی‌اش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

بدون دعوتنامه موفق به اخذ ویزای استونی نخواهید بود. در کنار دعوت‌نامه، تمکن مالی و گردش حساب نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای ارائه درخواست ویزای استونی، باید به دفتر VFSGlobal فنلاند مراجعه کنید. حدودا ۱۴ تا ۲۱ روز کاری بعد از ارائه درخواست، جواب ویزا برای شما صادر می‌شود.


انواع ویزا استونی

ویزا تجاری

ویزا توریستی

ویزا تحصیلی

ویزا کاری

ویزا دیدار با اعضای خانواده


وقت سفارت استونی

وقت سفارت استونی

با توجه به اینکه سفارت استونی در ایران تعطیل شده است، دفتر VFSGlobal سفارت فنلاند خدمات کنسولی و ویزای کشور استونی را عهده دار است. پس از ارسال درخواست وقت سفارت، ۷ روز کاری بعد می‌توانید در این دفتر کارگزاری حضور داشته باشید. برای حضور در این دفتر باید به آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی سنتر، طبقه ۴ در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعات ۸ تا ۱۵ مراجعه کنید.

شرایط اخذ ویزای استونی

دعوت نامه، مهم ترین شرط اخذ ویزای استونی می‌باشد. در صورتی که دعوتنامه ندارید، به هیچ عنوان برای گرفتن ویزای استونی اقدام نکنید. در کنار دعوت‌نامه، تمکن مالی متقاضی و گردش حساب ایشان نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تمکن مالی ایده آل برای ویزای استونی، بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد. گردش حساب نیز به تعداد تراکنش های حساب متقاضی در ۳ ماه گذشته اطلاق می‌شود. هر چه تعداد تراکنشات حساب شما بیشتر باشد، شانس بالاتری برای اخذ ویزای استونی خواهید داشت.

سفارت استونی در ایران

کشور استونی، در ایران سفارت خانه ندارد. شما برای درخواست ویزای استونی باید به دفتر کارگزاری ویزای فنلاند در آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی سنتر، طبقه چهارم مراجعه کنید.


پیگیری ویزا استونی


مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای استونی

حدودا بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری بعد از ارائه درخواست ویزای استونی، جواب ویزا برای شما صادر می‌شود. برای دریافت جواب ویزای استونی، شخص متقاضی باید به همراه کارت شناسنایی و رسید دریافتی به دفتر VFSGlobal فنلاند مراجعه کنید.




مدارک ویزا استونی

بدون دعوتنامه موفق به اخذ ویزای استونی نخواهید بود. در کنار دعوت‌نامه، تمکن مالی و گردش حساب نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای ارائه درخواست ویزای استونی، باید به دفتر VFSGlobal فنلاند مراجعه کنید. حدودا ۱۴ تا ۲۱ روز کاری بعد از ارائه درخواست، جواب ویزا برای شما صادر می‌شود.

مدارک ویزای استونی

مدارک مورد نیاز ویزای استونی، باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. نیازی به گرفتن تائیدیه دادگستری و وزارت امور خارجه برای مدارک ویزای استونی نیست.

چک لیست مدارک ویزای استونی به شرح زیر می‌باشد:

برگه تعیین وقت سفارت

فرم درخواست ویزای استونی

رزرو بلیط رفت و برگشت

واچر هتل

 بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو

اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی

اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی

ارائه دعوتنامه

رسید پرداخت هزینه ویزا

اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار

ریجکت ویزای استونی

به طور کلی، نداشتن دعوتنامه برای دریافت ویزای استونی باعث رد شدن درخواست شما می‌شود. به هیچ عنوان بدون دعوتنامه برای اخذ ویزای استونی اقدام نکنید.


هزینه ویزا استونی


هزینه های ویزا

مبلغ ویزا مبلغ به یور
جهانگردان80
کسب و کار80
ویزا بازدید کننده80
کودکان بین 6 تا 12 سال40
کودکان زیر 6 سالبدون پرداخت
  • هزینه ویزا به یورو و بر حسب نرخ روز محاسبه می شود.
  • علاوه بر هزینه ویزا، مبلغ 26.50  یورو به ازای هر متقاضی بابت خدمات دریافت میشود.
  • همه ی هزینه ها غیر‌قابل بازگشت هستند.



  • اشتراک گذاری:
کلیه حقوق برای آژانس مسافرتی تاریانا پرواز محفوظ است.