اینستگرام تاریانا پرواز @tplvisa شماره تماس واتساپ تلگرام @tarianaparvaz آدرس تاریانا پرواز tarianaparvaz

اقامت دائم اتریش

اقامت در اتریش از طریق کار

یکی از راه های اقامت در اتریش، اقامت از طریق کار می باشد. از سال ۲۰۱۱ برای مهاجرانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند و به منظور کار به اتریش مهاجرت می کنند، کارت قرمز سفید قرمز صادر می شود. در کشورهای اروپایی شما برای اینکه بتوانید ویزای کار دریافت کنید باید ابتدا یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در آن کشور داشته باشید، اما موضوعی که کشور اتریش را متمایز کرده است این است که شما الزاماً برای اخذ ویزای کار اتریش نیاز به پیشنهاد کار ندارید، بلکه در صورتی که در سیستم امتیازبندی، امتیازات لازم را کسب نمایید می توانید ویزای 6 ماهه جستجوی کار دریافت کنید. بنابراین به دو روش می توان ویزای کار اتریش و کارت اقامت قرمز سفید قرمز اتریش را کسب نمود.

اقامت کاری اتریش از طریق پیشنهاد کار (Job Offer)

برای اینکه بتوان ویزای کار اتریش را با داشتن پیشنهاد کار کسب نمود، شغل مورد نظر باید به مدت 6 ماه در اتریش و اتحادیه اروپا آگهی شود و اگر شخص مناسبی یافت نشد، ویزای کار اعطا می شود. کارت اقامت دو ساله قرمز سفید قرمز اعطا می شود که قابل تمدید می باشد. در این روش نیز شخص باید امتیازات لازم را بر اساس جدول زیر کسب نماید.

امتیازعنوان
حداکثر امتیاز: 30واجد شرایط بودن
20تحصیلات حرفه ایی / آموزش حرفه ایی در مهارت خاص
25واجد شرایط عمومی برای پذیرش دانشگاه در اتریش
30طی کرده یک دوره تحصیلات تکمیلی در اتریش به مدت 3 سال
حداکثر امتیاز: 20تجربه کاری مطابق شغل با پیشنهاد شده
2تجربه کاری در هر سال در کشور غیر اتریش در هر سال
4تجربه کاری در هر سال در کشور اتریش در هر سال
حداکثر امتیاز: 15مهارت زبان آلمانی
5تا سطح A1
10تا سطح A2
15تا سطح B1
حداکثر امتیاز: 10مهارت زبان انگلیسی
5تا سطح A1
10تا سطح B1
حداکثر امتیاز: 15سن
15تا 30 سالگی
10تا 40 سالگی
90مجموع حداکثر امتیاز
55حداقل امتیاز مو

اقامت کاری اتریش از طریق ویزای جستجوی کار (Job Seeker)

 مهاجران تحصیل کرده با تخصص های ویژه و دارای توانایی بالقوه می توانند حتی بدون داشتن پیشنهاد کار، برای مدت شش ماه در اتریش اقامت داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند. متقاضیانی که از نظر تحصیلات، تخصص، تجربه کاری، آشنایی به زبان، سن و یا تحصیلات در اتریش از ۱۰۰ امتیاز، حداقل ۷۰ امتیاز کسب نمایند، می توانند ویزای کاریابی یا جستجوی کار اخذ نمایند. در صورتی که در این فرصت 6 ماهه شخص موفق به استخدام در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود شود می تواند برای کار در اتریش کارت اقامت 2 ساله قرمز سفید قرمز اتریش را کسب نماید که قابل تمدید می باشد. جدول امتیازبندی در زیر درج شده ست.

امتیازعنوان
حداکثر امتیاز: 40شرایط و مهارت ویژه
20فارغ التحصیل از دانشگاه در مقطع کارشناسی
30داشتن مدرک کارشناسی در رشته های: ریاضیات، رایانه، علوم پایه، تکنولوژی
40داشتن مدرک دکترا در رشته های فوق
در رشته های مدیریتی ارشد و با دارا بودن بورس اوراق بهادار و یا شرکتی که مورد تأیید اداره بازرگانی اتریش باشد حقوق زیر را دریافت کرده باشد:
20از 50000 یورو تا 60000 یورو
25از 60000 یورو تا 70000 یورو
30بیشتر از 70000 یورو
20فعالیت های پژوهشی و ثبت اختراع
20جوایز علمی شناخته شده
حداکثر امتیاز: 20تجربه کاری
2تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
10تجربه 6 ماه کار در اتریش
حداکثر امتیاز: 10مهارت زبان
5مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A1
10مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A2
حداکثر امتیاز: 20سن
20تا 35 سالگی
15تا 40 سالگی
10تا 45 سالگی
حداکثر امتیاز: 10تحصیل در اتریش
5فوق دیپلم در اتریش
10کارشناسی یا کارشناسی ارشد در اتریش
100حداکثر امتیاز مجاز
70حداقل امتیاز مورد نیاز


اقامت در اتریش از طریق تحصیل

یکی دیگر از راه های اقامت در اتریش، اقامت از طریق تحصیل می باشد. از سال‌ ۱۹۹۴ میلادی‌ بیش‌ از ۴۰ مدرسه‌ عالی‌ فنی‌ مجوز تاسیس‌ گرفته اند که‌ در رشته‌های‌ متفاوت دوره های‌ چهار ساله‌ برگزار می کنند. در پایان‌ دوره‌ی چهار ساله دانشجو باید به مدت شش‌ ماه‌ تا یک‌ سال‌ را در مراکز گوناگون، به‌ کارآموزی‌ بپردازد. مهلت تقاضانامه تحصیلی در دانشگاه های اتریش برای ترم زمستان اول سپتامبر و برای ترم تابستانی اول فوریه است و تمامی مدارک مورد نیاز باید در این تاریخ به دانشگاه در اتریش ارسال شود. شرایط‌ ورود به‌ مدارس‌ عالی‌ فنی، مانند شرایط‌ ورود به‌ دانشگاه‌ها است‌. زمانی‌ که‌ تعداد متقاضیان‌ بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ ها باشد، امتحان‌ ورودی‌ برگزار می شود.

اشخاصی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه های سراسری هستند می توانند برای تحصیل در دانشگاه های رایگان اتریش اقدام نمایند. اگر شخصی دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد، یعنی ۱۲ سال تحصیل کرده باشد نمی تواند مستقیما برای دانشگاه های رایگان اتریش اقدام نماید، بلکه باید قبولی در کنکور را دارا باشد تا بتواند برای تحصیل در دانشگاه های رایگان اتریش اقدام نماید. از شرایط دیگر تحصیل در دانشگاه های رایگان اتریش این است که شخص باید مدرک زبان آلمانی در سطح A2 ارائه دهد.

تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین‌المللی بسیار کم هزینه است و متقاضی می‌تواند با هزینه بسیار کم و تقریبا رایگان، در دانشگاه های اتریش تحصیل نمایند. بیمه دانشجویی در اتریش در ماه ۵۰ یورو می باشد که بطور خودکار از حساب بانکی‌ شخص دانشجو برداشت می شود. داشتن بیمه برای دانشجویان در دانشگاه های اتریش الزامی می باشد. تمکن مالی دانشجو برای یک سال باید حدود ۱۰،۰۰۰ یورو باشد. هزینه زندگی در اتریش بسته به سبک زندگی افراد متغیر است اما به طور میانگین مجموع هزینه‌ها، برای زندگی در اتریش بطور معمول برای دانشجویان ماهیانه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو است. شهریه هر ترم در دانشگاه های اتریش ۳۸۰ یورو می باشد. در دانشگاه های اتریش شروع ترم اول (زمستان) ابتدای ماه اکتبر و شروع ترم دوم (تابستان) ابتدای ماه مارچ و پایان آن اواخر ژوئن است.

امکان کسب بورسیه تحصیلی در اتریش زمان تحصیل در دانشگاه ها وجود دارد. معمولا کسب بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس بسیار سخت می باشد، اما در مقاطع فوق لیسانس و به ویژه در مقطع دکترا کسب بورسیه تحصیلی آسان تر می باشد.

اقامت در اتریش از طریق سرمایه گذاری

اتریش به دلیل دارا بودن نیروی کار ماهر و توانا، زیر ساخت های قوی و مدیریت عمومی کارآمدی که دارد بستر مناسبی برای تاسیس دفترهای مرکزی شرکت ها می باشد. ضمن اینکه اتریش چهارمین کشور برتر اقتصادی است. اتریش به دلیل تمرکز زیاد در زمینه بیوتکنیکال و کمپانی های بزرگ داروسازی، در زمینه داروسازی فعال و توانا می باشد.

سرمایه گذاران در اتریش که شرایط تعیین شده را دارا می باشند کارت قرمز سفید قرمز را اخذ می کنند. کارت قرمز سفید قرمز ترکیبی از مجوز کار و مجوز اقامت است. از دیگر مزایای سرمایه گذاری در اتریش می توان به امنیت و ثبات سیاسی، روابط خوب کارفرما و کارگران و اعتصابات اندک در اتریش اشاره کرد. مالیات کم و برنامه های مناسب کاهش مالیاتی یکی دیگر از مهم ترین دلایل سرمایه گذاری در اتریش می باشد. روش های سرمایه گذاری در اتریش و کسب اقامت در اتریش در ادامه شرح داده شده است.

  • اقامت در اتریش از طریق ثبت شرکت یکی از راه های سرمایه گذاری در کشور اتریش، ثبت شرکت در اتریش است. در این روش باید طرح و ایده خود را به اداره کار کشور اتریش ارائه دهید و اینکه طرح تجاری شما مطلوب می باشد و در عرصه اقتصادی سود آور و مفید است، مورد بررسی قرار می گیرد. متاسفانه از طرح های ارائه شده تنها 10 درصد مورد تایید قرار می گیرد بنابراین امکان گرفتن کارت قرمز سفید قرمز از این طریق بسیار دشوار است. شرکت با مسئولیت محدود معمول ترین نوع ثبت شرکت در اتریش است. ثبت شرکت در اتریش با هماهنگی وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه صورت می گیرد. انواع مختلف شرکت ها را می توان در اتریش به ثبت رساند. این شرکت ها در سطح مسئولیت و میزان و نحوه پرداخت مالیات با یکدیگر متفاوت می باشند. تاییدیه و موافقت دولت اتریش و اجازه فعالیت تجاری برای متقاضی الزامی است. بعد از ارائه فعالیت تجاری فرد متقاضی و خانواده شخص متقاضی حق تقاضای اقامت دائم در اتریش پیدا خواهند کرد. انواع مختلف شرکت در اتریش شامل شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص و تشکیلات شرکتی مطابق با قوانین اتحادیه اروپا می باشد. مدارک و اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت در اتریش به شرح زیر می باشد.
    • تعیین نام شرکت
    • پر کردن فرم ثبت شرکت در اتریش
    • اسکن پاسپورت سهامداران و مدیرعامل
    • طرح توجیه اقتصادی
    • سند مالکیت و پرینت حساب بانکی شخص متقاضی
    • کپی از آخرین مدرک تحصیلی‌
    • وکالتنامه که باید توسط موکل امضا شود.

اقامت در اتریش از طریق خودحمایتی

  • اقامت خود حمایتی در اتریش که با نام ویزای بازنشستگی اتریش نیز شناخته می شود، به این صورت است که فرد باید شرایط مالی بسیار خوبی در کشور خود داشته باشد و ثابت کند که می تواند هزینه های زندگی خود در اتریش را بدون کار کردن در این کشور تامین نماید. این مورد بیشتر برای افراد 40 سال به بالا و افراد بازنشسته توصیه می شود زیرا در این روش شخص اجازه کار در کشور اتریش را نخواهد داشت. در این مورد از سرمایه گذاری در اتریش فرد باید ثابت کند که در کشور خود ماهیانه 2،500 تا 3،000 یورو درآمد دارد تا بتواند از عهده هزینه های یک سال زندگی در اتریش برآید که نیاز به اثبات و ارائه نامه تمکن مالی دارد. ارائه نامه در خصوص تمکن مالی اصل مهمی است که برای تایید از سوی دولت اتریش لازم است. علاوه بر این متقاضی باید ثابت کند برای هر یک از اعضای خانواده و فرزند زیر 18 سال مبلغ 22،000 یورو در حساب بانکی دارد تا بتواند اقامت اتریش را بگیرد. در این روش شما تا چند سال اجازه ندارید در جایی مشغول به کار شوید اما به شما اجازه کارآفرینی، ثبت شرکت و تحصیل داده می شود. در این روش ابتدا یک اقامت یک ساله، پس از آن سه ساله و سپس شش ساله اعطا می شود که بعد از اتمام اقامت شش ساله به شما پاسپورت اتریش اعطا می شود. فرد می تواند یا به صورت متوالی در مدت اقامت خود و یا فقط شش ماه از سال را در اتریش زندگی کند همچنین امکان زندگی در کشورهای عضو شنگن نیز وجود دارد.
  • اقامت در اتریش از طریق ثبت شرکت و بلوکارت یکی از روش های محبوب برای اخذ بلوکارت اتریش و اتحادیه اروپا، ثبت شرکت و استخدام همسر در شرکت ثبت شده می باشد.

اقامت در اتریش از طریق تولد

اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور های مختلف براساس اصل خاک یا اصل خون می باشد. در کشورهایی که از اصل خاک تبعیت می کنند تولد فرزند در آن کشور باعث کسب تابعیت فرزند می شود، اما در کشورهایی که از اصل خون پیروی می کنند، تابعیت تنها به فرزندانی که پدر یا مادر آن ها تابعیت آن کشور را دارند اعطا می شود و فرزندان اتباع خارجی با تولد فرزند خود در آن کشورها تابعیت آن کشور را کسب نمی کنند. کشور اتریش از اصل خون پیروی می کند، به این معنا که پدر و مادر خارجی با تولد فرزند خود در اتریش نمی توانند برای فرزند خود تابعیت اتریش را کسب کنند.

اقامت در اتریش از طریق ازدواج

از طریق ازدواج با یک شخص اتریشی پس از گذشت شش سال از زندگی مشترک می توان درخواست کسب تابعیت اتریش را داد. شخص باید مدت 5 سال از این دوره را در کشور اتریش حضور داشته باشد و با دارا بودن شرایط خاصی می تواند درخواست تابعیت اتریش را دهد. برخی از این شرایط تسلط به زبان آلمانی، عدم سوء پیشینه، درآمد مناسب و موارد دیگر می باشد.

 شخص متقاضی ازدواج با یک اتریشی، پس از ازدواج، باید سند ازدواج و مدارک هویتی و مدارک مورد نیاز در سفارت اتریش را به اداره مهاجرت ارائه دهد. ویزای نامزدی تفاوت هایی با ویزای ازدواج دارد آن هم اینکه شانس کمتری نسبت به ویزای ازدواج دارد و چون سند ازدواجی در بین نیست مدارکی که افسر ویزا به آن ها استناد می کند مدارکی است از جمله عکس های دو نفره، پیام های شخصی، خاطرات مشترک و مواردی از این قبیل می باشد.

ازدواج مدنی در اتریش به صورت قانونی است. سن ازدواج برای زن و مرد در اتریش ۱۸ سال تعیین شده است. بر طبق ماده ۹۷۰ قانون مدنی، ایرانیان مقیم خارج از کشور برای ازدواج موظف هستند نزد کنسولگری های ایران حاضر شوند تا در کنسولگری ازدواج آن ها به ثبت برسد.

  • اشتراک گذاری:
کلیه حقوق برای آژانس مسافرتی تاریانا پرواز محفوظ است.