اینستگرام تاریانا پرواز @tplvisa شماره تماس واتساپ تلگرام @tarianaparvaz آدرس تاریانا پرواز tarianaparvaz

لهستان

جمهوری لهستان یک جمهوری پارلمانی در اروپای مرکزی است.جمعیت کشور در حدود 38.5 میلیون نفر تقریب زده شده است و ششمین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا می باشد.

لهستان از غرب با کشور آلمان، از جنوب با کشور اسلواکی و جمهوری چک، از شرق با بلاروس و اکراین و از شمال شرقی با یکی از واحدهای فدرالی روسیه، استان کالینینگراد و لیتوانی همسایه است. لهستان از شمال با دریای بالتیک مرز آبی دارد.

بیش از ۹۵ درصد مردم لهستان پیرو دین مسیحیت می باشند. تحقیقات نشان می دهد کشور لهستان عامل حفظ آیین مسیحیت در اروپا است. نوع حکومت لهستان، جمهوری چندحزبی است که دارای دو مجلس قانون‌گذاری است. پایتخت کشور لهستان ورشو و واحد پول این کشور زلوتی لهستان است که هر ۱۰۰ گروش یک زلوتی را شامل می دهد. با توجه به تغییر نرخ ارز اکنون هر ۱۰۰ زلوتی معادل ۲۷ دلار آمریکایی است.

وضعیت اقتصادی

لهستان هشتمین کشور بزرگ و دارای پایدارترین اقتصاد را در اتحادیه اروپا می باشد. همزمان رتبه ی بسیار بالایی در پیشرفت انسانی کسب نموده است. به علاوه سهام قابل معاوضه ی ورشو، بزرگ ترین و مهم ترین سهام در مرکز و شرق اروپا می باشد. کشور لهستان به عنوان یک کشور پیشرفته و دموکراتیک با اقتصاد درآمدی بالا و سطح زندگی بسیار بالا در نظر گرفته می شود. همچنین رتبه ی بسیار بالا در آموزش، امنیت و اقتصاد آزاد، دارا می باشد.

با قرار گرفتن بین فرهنگ اروپای غربی شرقی، تاریخ و میراث فرهنگی بسیار با قرار گرفتن بین فرهنگ اروپای غربی شرقی، تاریخ و میراث فرهنگی بسیار غنی شامل یاد بودهای تاریخی و چهارده آثار تاریخی ثبت شده در یونیسکو، دارد.

به طور تقریبی، سالانه 16 میلیون گردشگر از کشوهای مختلف دارد و شانزدهمین کشور پر بازدید در جهان می باشد. عضو اتحادیه اروپا، ناحیه شینگن، NATO و OECD می باشد.

وضعیت آب و هوا

وضعیت آب و هوایی در سراسر کشور اغلب معتدل است. آب و هوای اقیانوسی در شمال و غرب کشور حاکم است و جنوب و شرق اغلب گرم تر و دارای آب و هوای قاره ای می باشد. میانگین دما در تابستان بین 18 تا 30 و در زمستان بین -6 تا 3 درجه ی سانتی گراد است.

هزینه های زندگی در کشور لهستان

هزینه های ماهانه در لهستان

  1. هزینه اجاره خونه در ورشو لهستان در داخل شهر تقریبا میشه 632.74 دلار.
  2. هزینه خرید برای خونه ( خورد و خوراک ) تقریبا میشه 44.87 دلار.
  3. هزینه خرید لباس تقریبا برابر 267.25 دلار است.
  4. حمل و نقل با اتوبوس و مترو در مرکز شهر 29.06 دلار برای هر نفر.

هزینه حمل ونقل

  1. هزینه برای یک بلیط یه طرفه 1.16 دلار هستش.
  2. هزینه ای که برای یک کارت یک ماهه باید بپردازید حدود 29.06 دلار هستش.
  3. برای تاکسی و به ازای هر یک ساعت معطلی 2.11 دلار (میله زرد) که تقریبا گرون هم هستش شما باید برای ورودی تاکسی تقریبا 0.63 دلار بپردازید (میله آبی) به ازای هر کیلومتر 10.57 دلار (میله بنفش)
  4. هزینه هر لیتر بنزین در ورشو 1.34 دلار است.

کار در لهستان

شغل های پر درآمد در لهستان

مهندس وب, مهندسIT , برنامه نویس حرفه ایی, وکیل, داروساز, پزشک, دامپزشک, طراح لباس, مهندس معماری و مدلینگ

شغل های مورد نیاز لهستان

برق کار حرفه ای, نجار, پرسنل خدماتی-رفاهی, کارگر حرفه ای, برشکار,مهندس صنایع, تکنسین کارخانه, مهندس صنایع, مهندس معدن, متخصص نرم افزار و مدیریت بازرگانی

سایت‌های کاریابی در لهستان:

·         Careerjet.pl – in Polish

·         Careers In Poland

·         forumpraca.pl – in Polish

·         Infopraca.pl

·         Interia – in Polish

·         Jobs.pl

·         Jobs In Krakow

·         Jobs In Warsaw

·         Kariera w Finansach – in Polish

·         Praca.pl

·         Pracuj.pl – in Polish

·         Reed

تحصیل در لهستان

در کشور لهستان بیش از 500 دانشگاه وجود دارد. از این 500 دانشگاه بسیاری از آن ها در بخش خصوصی فعالیت دارند. 12 دانشگاه کشور لهستان جزء 150 دانشگاه برتر در دنیا می باشد. از معتبرترین و بهترین دانشگاههای لهستان می توان به دانشگاه ورشو در شهر ورشو پایتخت لهستان و دانشگاه jagiellonian (UJ) و دانشگا ه ووج یا همان لودز که دانشگاه پزشکی است، نام برد.
دانشگاه دولتی ورشو از بهترین دانشگاههای لهستان است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه لهستان می باشد. که در رتبه 6 در بین دانشگاههای معتبر اتحادیه اروپا قرار دارد.

مدرک زبان

در دانشگاه های این کشور بیشتر رشته های تحصیلی دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می گردند و دانشجو می بایست مدرک آیلتس زبان حداقل 5/5 را برای ورود به دانشگاهها ارائه دهد. در صورت نداشتن مدرک زبان، فرد متقاضی ادامه تحصیل در لهستان می تواند یک دوره 7 تا 10 ماهه را بگذراند و موفق به اخذ مدرک زبان گردد و با ارائه آن به دانشگاه در صورت داشتن سایر شروط پذیرش، مشغول به تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود گردد.

پاسپورت لهستان و نحوه اخذ پاسپورت

برای اخذ پاسپورت لهستان می توان از چند روش اقدام کرد که هر کدام از این روش ها ممکن است شخص به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بتواند به پاسپورت این کشور دست یابد. متقاضیان می توانند از طریق کار, سرمایه گذاری, تولد نوزاد و ازدواج پاسپورت این کشور را دریافت کنند. لازم است بدانید راه تحصیلی یکی از راه هایی است که منجر به اقامت دائم و در نهایت اخذ پاسپورت نمی شود اما می تواند به عنوان یک راه ورود به این کشور در نظر گرفته شود تا به واسطه اقامت کار پس از تحصیل در این کشور، بتوان برای اخذ اقامت دائم و تابعیت لهستان اقدام نمود. البته لازم به ذکر است که اگر شما به واسطه هر کدام از این روش ها به کشور لهستان وارد شوید بلافاصله نمی توانید پاسپورت این کشور را به دست آورید، چرا که برای رسیدن به پاسپورت لهستان ابتدا باید به اقامت دائم برسید و پس از آن برای پاسپورت آن اقدام نمایید.

اگر شخصی در لهستان ۳ سال اقامت داشته باشد پس از ۳ سال اقامت دائم دریافت می کند و در نهایت در صورتیکه ۵ الی ۶ سال در این کشور به صورت متوالی حضور داشته باشد می تواند با سلب تابعیت قبلی خود پاسپورت لهستان را دریافت کند.

کلیه حقوق برای آژانس مسافرتی تاریانا پرواز محفوظ است.