اینستگرام تاریانا پرواز @tplvisa شماره تماس واتساپ تلگرام @tarianaparvaz آدرس تاریانا پرواز tarianaparvaz

کشور لیتوانی

جمھوری لیتوانی بزرگترین و جنوبی ترین کشور در میان سه جمھوری حوزه بالتیک در اروپاست که ھمانند ھمسایگانش پس از فروپاشی اتحاد جماھیر شوروی در دھه 90 تشکیل شد. لیتوانی از شمال با لتونی، از جنوب شرقی با بلاروس و از جنوب غربی با لھستان و روسیه ھمسایه است. در غرب این کشور دریای بالتیک قرار دارد.
در قرن چھاردھم میلادی لیتوانی وسیع ترین کشور اروپا بود و شامل کشورھای امروزی بلاروس، اوکراین، بخشی از لھستان، لتونی و بخشی از روسیه می‌شد.
این کشور در سال 2007 به پیمان شنگن پیوست. ھمچنین این کشور عضو اتحادیه اروپا است.

جمعیت این کشور سه میلیون و ششصد هزار نفر است. زبان رسمی این کشور لیتوانیایی است که 82 درصد از مردم به آن سخن می‌گویند اما زبان‌هایی چون روسی و لهستانی هم در میان گروه‌هایی از مردم رایج است.

دانشگاه‌های لیتوانی از جمله دانشگاه‌های برتر اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند. تحصیل در دانشگاه‌های لیتوانی برای دانشجویان خارجی در اکثر رشته‌ها به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

نزديك به 100% مردم این کشور باسواد هستند. مردم لیتوانی در میان پنچ کشور نخست اتحادیه اروپا قرار دارند که حداقل به دو زبان تسلط دارند، تمامی مردم این کشور باسواد هستند و اکثر جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی و مسلط به زبان انگلیسی هستند

مذهب مردم لیتوانی رومن‌های کاتــولیک 79%، ارتودکس روسی 1/4%، پروتستان 9/1%، سایر ادیان 5/5% می‌باشد.

آب و هوا در نقاط مختلف ليتواني متفاوت است. در مناطق غربي ملايم و معتدل است و در مناطق شرقي تنوع دمايي بسيار است.نوع حکومت لیتوانی جمهوری می‌باشد و واحد پول رایج این کشور در حال حاضر لیتاس می‌باشد.

کلیه حقوق برای آژانس مسافرتی تاریانا پرواز محفوظ است.